Angel

En konstnärs liv och vardag dagbok

Publicerad 2011-11-27 11:26:25 i Allmänt,




Ångest
Akryl på pannå

Den här tavlan  är en av mina bästa tavlor.
Den speglar min barndom som var fylld av ångest och ledsamheter
Jag har haft en trygg uppväxt med underbara föräldrar och jag är så tacksam att jag har så fina och underbara  föräldrar som alltid ställer upp för mig.

Men  trots min trygga uppväxt mådde jag dåligt och allt var svart och livet var svårt.
Jag ville inte leva..
Skolan var jobbig, Var mobbad och utstött och  jag hade inga vänner
Jag började måla och kände att detta är något för mig och jag mår bra
Jag flydde in i måleriet och fick ur alla mina känslor och tankar där

När jag slutade 9 an så gick jag bara och vände  mig aldrig om
Ville bara därifrån..
När jag började på gymnasiet så fick jag en underbar   vän som är min vän än i dag och  vi kommer alltid  att vara vänner
På gymnasiet så hittade jag en klasskamrat som hade hängt sig i matsalsen och den synen bär jag än på i dag.
Fruktansvärd syn!I bland när jag ser filmer så dyker bilden upp.
Kommer  få bära med mig den bilden hela livet.
Är så glad att hon finns!Finaste vännen som finns..
Min stora dröm  blev sann när jag år 2000 kom in på Göteborgs konstskola och där  gick  jag i 3 år
Jag hade lyckats!

Kom in där ca 200 sökte och jag var en av de 18 som kom in där :))

I dag är jag 35 år gammal är sambo och har vänner.
Moster till 2 underbara pojkar.
Jag är glad att jag kämpade och lyckades komma ur mörkret igen..

Till alla som blivit mobbade och mått dåligt!

Ge inte upp!

Jag vet vad jag pratar om för jag har varit där.

Kommentarer

Postat av: Nathalié - Extrem barnlängtan & snart händer det, IVF 2012 <3 Nya tävlingar varje vecka!

Publicerad 2011-11-27 12:17:27

Tavlan reflekterar ångest bra.. Har också problem med det, har dock inte haft en så bra uppväxt, men man förstår ditt budskap i tavlan. Det är ju precis så man känner!



Postat av: Nathalié - Extrem barnlängtan & snart händer det, IVF 2012 <3 Nya tävlingar varje vecka!

Publicerad 2011-11-27 13:04:45

Det är skönt att läsa att du vände ditt liv till det bättre och såg det ljusa i livet. Det är skönt när man kommer till dne insikten, för det är otroligt viktigt :).



SV Jo, jag går i regelbunden terapi samt Dialektisk beteendeterapi, så det har blivit bättre. Gårr i terapi sen 2007 till och från, men även under min skoltid har jag pratat med skolsköterskor och så för jag mått dåligt. Men idag mår jag bättre och det finns i a f hopp om livet :).



kramis

Postat av: Carro

Publicerad 2011-11-27 15:49:37

Så skönt att livet har bättrat sig så pass för dig! Som du säger, man ska aldrig sluta kämpa!

Postat av: Linda

Publicerad 2011-11-28 05:48:14

Älskar dig hjärtat!

Puss från Linda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

caroline

konstnär Foto (Nikon D 60) Sambo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela