Angel

Följ din dröm

Publicerad 2010-02-23 18:01:59 i Allmänt,

Ända  sedan jag  12 år gammal  har jag älskat att måla och skapa
Fick en målarlåda av min far
Men jag  fick också höra att konstnärsyrket är inget att satsa på för det är inget som ger pengar.Men jag fortsatte att måla och struntade  i  vad folk tyckte och tänkte.
Min bildlärare sa till mig då jag gick i skolan.Du kan inte hålla dig innanför ramarna.
Det är ju mitt liv och jag bestämmer hur jag vill leva det.Ingen annan.
 
2000 kom jag in på Gbg konstskola en skola jag länge drömt om att gå på.
Det var en revans för  dom som inte trodde på mig att jag kunde måla och att jag var duktig.Jag gick på skolan till 2003.
 
Att vara  konstnär är ingen dans på rosor och man tjänar  inte mycket pengar.Det är hårt yrke.Blod,svett , tårar,
 
Men jag lever min dröm och  jag följde mitt hjärta..
 
I dag så har jag haft lite utställningar och fått sålt några tavlor är med på en sida  som heter Svenska konstnärer.En dag hoppas jag  att jag blir ett namn i konstvärden.
Jag är envis och ger aldrig upp utan har en enorm drivkraft.
 
Man ska aldrig sluta drömma och vill man något ska man satsa på det.
Ingenting är omöjligt.Det är jag ett  levande bevis på.
 
Låt ingen   bestämma eller trampa  på dig. Ta ingen skit!
 
Jag följde min dröm och   insåg att ingenting är omöjligt och i dag är jag det  jag drömde om sedan jag var 12 år gammal och jobbat så hårt för att bli nämlingen konstnär





Kommentarer

Postat av: Beatrice Jakobsson [foto]

Publicerad 2010-02-23 20:38:56

sv: tack, du med :)!

Postat av: Bögjävel - Gävles största bögblogg!

Publicerad 2010-02-23 20:44:32

Tack så mycket! :D Allting bra?

Postat av: Jessi Fox

Publicerad 2010-02-23 23:59:11

tack som fasen för dina värmande ord! blir så lycklig av såna som du!



har du haft en bra dag? jag hopaps fan det!!!

Postat av: Art By Tina

Publicerad 2010-02-24 11:53:15

Jag tycker det är grymt av dig att våga fölka din dröm fullt ut. Själv har jag inte riktigt vågat (eller vill) lämna mitt arbete - utan konstnärsskapet får en så länge vara mitt vid-sidan-av. Men drömmer är såklart att kunna vara konstnär främst!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

caroline

konstnär Foto (Nikon D 60) Sambo

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela